Sunday, June 4, 2017

Aktiviti Hujung Minggu : Settlekan Bayar PTPTN Discount 15%

Assalamualaikum♥ 

Related image

Hai. Selamat berhujung minggu! disebabkan harini tak keje dan mood kelaut jaa. so hadap laptop laa. tetiba teringat tak bayar lagi hutang PTPTN kan. aku penah belajar kolej swasta tahun 2010 dulu. itu pon tak habes belajar. bukan setakat tak habes belajar. 1 sem tuu pon tak habes. main larik jaa. dan sebelom aku berhenti belajar aku memang dah mohon PTPTN. so walaupon aku tak penah sentuh pon duit PTPTN tuu pon tetap kena bayar. itu pon selepas dapat surat amaran kali ketiga baru nak bayar. sebenarnya bukan sebab surat amaran tu aku nak bayar. tapii sebab nak kawin laa. kononnya nak buat loan. nak kawen nanti mesti laa nak beli kereta kan.kan.


Tuuuudiaaa. Disebabkan aku larik. RM4000 untuk 1 sem. sebenarnya tadelaa larik sangat. aku ada bagitahu pensyarah aku jugak. kalau aku kene bayar 6 sem? haiyaaaa menangis weyhhh. ni nak bayar RM4000 ponn tepuu mana nak carik duit RM4000 tuu. HAHAHA Naseb laaa kan bayar full dapat discount 15% so dapat RM 3479.70. ni bayar pon tak semua gunaa duit aku. HAHA 60% duit kawen + 40% duit ibuayah. Naseb laa kan dapat ibuayah dan tunang yang memahami. cewahhhh 

Okay. En PTPTN bagitahu 15haribulan berikutnyaa baru senarai hitam akan clearkan. yeh! semoga selesaikan dengan mudahnya ye. 

KBYE!

4 comments:

  1. Mesti lega hutang PTPTN dah settle kan,.. :)

    ReplyDelete
  2. Ganas betul penangan tak but ptptn ye. Apapun Tahniah dah setel

    ReplyDelete
  3. waa.. tahniah sebab dah berjaya larikan diri dari PAK PTPTN.. hee~

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...sekarang BNM dah ketatkan..saya pun dah selesai ptptn..lega
    JanjiKita

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Thanks comment.
sila datang lagii ye XD

COPYRIGHT 2017 by CikNadyya